Verzenden

Verzendkosten: gratis.

Al onze bestellingen worden aangetekend en verzekerd verzonden via de PostNL.

Voor producten in voorraad geldt: voor 14:00 besteld en betaald, zelfde dag verzonden.

Verzending gebeurt pas na ontvangst van uw betaling, zie Betaling.

U ontvangt van ons een e-mail, met daarin een Track & Trace code van PostNL, waarmee u het pakket kan volgen.

Als uw product bij aankomst beschadigd blijkt te zijn, meld dit dan a.u.b. binnen 5 dagen aan ons. Om voor schadevergoeding in aanmerking te komen moeten wij dit namelijk binnen 7 dagen aan PostNL melden. Schade die niet op tijd gemeld is, en hierdoor niet meer door PostNL vergoed wordt kan buiten de garantie vallen.

Retouren

Om van onze garantie of bedenktijd gebruik te maken, is het benodigd uw product via de post naar ons terug te sturen. Neem voor versturen eerst contact met ons op.

Retouren is bij ons gratis binnen de garantieperiode. U ontvangt van ons een retouretiket via e-mail of briefpost, waarmee u het pakket af kunt geven bij een PostNL punt.

Het is uiteraard ook mogelijk uw pakket zonder ons retouretiket, of via een ander pakketbedrijf, terug te sturen. De verantwoordelijkheid (en kosten) van de zending ligt dan echter bij uzelf (bijvoorbeeld bij het kwijtraken van het pakket).

Zorg voor een goede verpakking van uw producten, schade door onvoldoende verpakking valt buiten de garantie (zie Garantie), en kan dus reparatiekosten met zich mee brengen (in geval van bedenktijd worden deze kosten van het terug te storten bedrag afgetrokken).

Een overzicht van PostNL punten in de buurt vind u hier.

Betaling

U kunt bij ons betalen via iDEAL of bankoverschrijving. Pas na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling verzonden (zie Verzenden).

Wanneer wij uw betaling precies ontvangen is afhankelijk van de betaalmethode:

iDEAL betaling −> meteen,
Overschrijving vanaf een Rabobank rekeningnummer −> meteen,
Overschrijving vanaf een ander rekeningnummer −> meestal eerstvolgende werkdag.

Na verzending van uw bestelling ontvangt u van ons een e-mail, met daarin een Track & Trace code van PostNL en uw factuur.

BTW en margeregeling

Een gedeelte van onze producten hebben wij ingekocht als margeproducten. Voor deze producten kunnen we gebruik maken van de margeregeling. Hierbij berekenen de BTW over de winstmarge in plaats van de verkoopprijs. Als consument bent u hierdoor goedkoper uit.

Bij de margeregeling is het voor bedrijven niet mogelijk de berekende BTW terug te vorderen van de Belastingdienst. U bent als bedrijf daarom goedkoper uit als u gebruik maakt van de normale BTW regeling. Dit is op de productpagina onder "Extra opties" aan te vinken.

Meer informatie over de margeregeling vind u op de website van de Belastingdienst.

Bij bestellingen waar gebruikt wordt gemaakt van de margeregeling zal op de uiteindelijke factuur geen BTW bedrag vermeld staan, deze is uiteraard wel gewoon door ons aan de Belastingdienst betaald.

Garantie

Voor al onze producten geldt standaard een garantie van 2 jaar op de hardware. Alle hardware onderdelen, inclusief toebehoren (en dus ook accu's en opladers) vallen onder deze garantie.

Onze garantie houdt in:

  • Gratis reparatie,
  • Inclusief vervangende onderdelen, en
  • Gratis vervangende toebehoren (zoals de accu of oplader).

Om van de garantie gebruik te maken is het benodigd uw product naar ons terug te sturen, retouren voor reparatie binnen de garantie is gratis bij gebruik van ons retouretiket (zie Retouren).

Voor reparatie na/buiten de garantie rekenen wij alleen kosten van onderdelen en de verzendkosten.

Ook voor software problemen kunt u bij ons terecht, hiervoor kunt u ons het beste een bericht sturen via e-mail of WhatsApp/SMS.

Bedenktijd

Voor elke aankoop geldt: 14 dagen bedenktijd. Mocht u binnen deze 14 dagen niet tevreden zijn met uw product, dan kunt u deze retour sturen. Retouren is gratis bij gebruik van ons retouretiket (zie Retouren).

Na ontvangst en controle van uw product zullen wij het gehele aankoopbedrag aan u overmaken.

Bij schade worden de kosten voor het vervangende onderdeel van het terug te storten bedrag afgehaald.

In het geval van krasvrije producten worden ook kleine krasjes als schade gezien, en de onstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Licenties

MCOM is aangesloten bij het Microsoft Registered Refurbisher Program. Een overzicht van alle bedrijven aangesloten bij dit programma vind u hier.

Onze laptops en computers worden geleverd met een van de volgende licenties:

Windows 7/8/10 OEM licentie

Het product is oorspronkelijk uitgebracht met deze licentie. Licentiesticker is op de behuizing bevestigd. Waar mogelijk wordt originele recovery dvd van de fabrikant bijgeleverd.

Windows 10 Home/Pro Upgrade voor Refurbished PCs

Als Microsoft Registered Refurbisher kunnen we deze upgrade licenties voor een relatief laag bedrag aanbieden. Wordt altijd geleverd in combinatie met een OEM licentie (zie bovenstaand).

Windows 10 Home/Pro Upgrade digitale licentie

Een groot deel van ons assortiment is naar Windows 10 Home/Pro geupgrade tijdens de door Microsoft aangeboden gratis upgrade periode. Altijd in combinatie met een OEM licentie (zie links).

Windows 10 Home OEM licentie

Onze nieuwe computers worden geleverd met een officiële Windows 10 Home OEM licentie (licentiesticker (COA) bevestigd op de behuizing), inclusief Nederlandse Windows 10 Home (x64) dvd.

Wij kopen onze OEM licenties in bij de grotere retailers. De licentiesticker en dvd beschikken dan ook over al de Microsoft beveiligingskenmerken (zie deze How to tell pagina op de website van Microsoft).

Refurbished

Zakelijke laptops en computers zijn ontworpen voor de zakelijke markt, en doorgaans van zeer hoge bouwkwaliteit.

Wij kopen (licht) gebruikte laptops en computers over van bedrijven. Deze zijn, op mogelijk een lichte optische bedschadiging na, zo goed als nieuw, en kunnen nog jaren gebruikt worden.

Bij refurbishen worden de apparaten:

Gereinigd

Het apparaat wordt van binnen stofvrij gemaakt, en aan de buitenkant uitgebreid gereinigd.

Gewiped

De harde schijf wordt gewist. We gebruiken hiervoor de "Secure Erase" methode; dit is de meest grondige methode, zodat de schijf helemaal leeg is.

Getest: harde schijf

Na het wissen scannen we de harde schijf op fouten. Bij het vinden van "bad blocks" of vertragingen wordt de schijf vervangen.

Getest: geheugen

Naast harde schijf scannen we ook het geheugen op fouten. Bij het vinden hiervan wordt het geheugen vervangen.

Voorgeïnstalleerd

Met een schone Windows installatie, inclusief stuurprogramma's en de nieuwste updates.

Gestress-test

Het apparaat wordt maximaal belast, om te testen of deze stabiel blijft draaien, en de koeling zijn werk doet.

Voor meer informatie over ons refurbishing-process kunt u altijd contact met ons opnemen.

Algemene voorwaarden 24-07-2017

Adres: Saturnusstraat 43, 1829 CV Oudorp (NH)
KvK: 61163368
BTW: NL212778420B01
IBAN: NL81 RABO 0188293930
E-mail: info@mcom.nl

Prijzen

Alle op de website getoonde bedragen zijn inclusief BTW en inclusief verzendkosten.

Typfouten en prijswijzigingen voorbehouden.

Verzenden

Verzending is gratis, ongeacht het gewicht/de hoeveelheid van de bestelde producten.

Verzenden gebeurt normaal verzekerd en aangetekend.

Producten worden normaal na ontvangst van betaling verzonden.

Mocht de inhoud van het pakket bij verzending beschadigd zijn, dient de klant dit binnen 5 dagen door te geven aan MCOM. Gebeurt dit niet, en wordt de schade om deze reden niet door PostNL vergoed, dan valt deze schade buiten de garantie.

Retour

Retourzending voor reparatie binnen de garantie is gratis bij gebruik van het door MCOM aangeleverde retouretiket.

Als bij de retourzending niet gebruikt gemaakt wordt van het door MCOM aangeleverde retouretiket, is het risico van de zending voor de klant.

Schade door duidelijk onvoldoende verpakking valt buiten de garantie.

Garantie

Voor elk aangeboden product geldt een garantie van 2 jaar op de hardware.
Alle (hardware) onderdelen van het product, inclusief toebehoren (zoals accu en oplader), vallen onder deze garantie.

De garantie houdt in: gratis reparatie, inclusief eventueel benodigde vervangende onderdelen.

Softwarematige problemen vallen standaard niet onder de garantie.

De garantie is niet van toepassing als:
- Sprake is van onzorgvuldig gebruik (ook valschade valt hieronder)
- Het probleem veroorzaakt is door aanpassingen aan het product door de klant zelf

Om gebruik te maken van de garantie dient de klant het product retour te sturen (zie "Retour").

Bedenktijd

Voor elk product geldt een bedenktijd van 14 dagen, deze gaat in op de dag dat de klant het pakket in ontvangst neemt.

De klant zal (mits het product onbeschadigd is) het gehele aankoopbedrag teruggestort krijgen.

Als slechts een deel van de bestelling teruggestuurd wordt, zal de klant slechts het aankoopbedrag van dat deel teruggestort krijgen.

In geval van schade worden de kosten voor benodigde vervangende onderdelen van het terug te storten bedrag afgehaald.

In het geval van een krasvrij product worden ook kleine krassen als schade gezien, en wordt de ontstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Om gebruik te maken van de bedenktijd dient de klant het product retour te sturen (zie "Retour").