Verzenden

Verzending is bij ons gratis.

Bestellingen worden aangetekend en verzekerd verzonden via de PostNL.

Voor producten in voorraad geldt: op werkdagen voor 12:00 besteld (en betaald), zelfde dag verzonden.
Over het algemeen wordt uw pakket dan de volgende dag thuisbezorgd (met uitzondering van zon- en feestdagen).

Verzending gebeurt pas na ontvangst van uw betaling, zie ook Betaling.

Na verzending ontvangt u van ons een e-mail, met daarin de Track & Trace code van PostNL, waarmee u het pakket kunt volgen.

Pakket beschadigd? Meld dit a.u.b. binnen 5 dagen aan ons!


Geen e-mail ontvangen

Het kan zijn dat de e-mail in uw "Spam" of "Ongewenste e-mail" map terecht gekomen is. Anders kunt u altijd contact met ons opnemen.


Andere bezorgdatum

Als u uw bestelling liever op een andere dag wilt laten thuisbezorgen, kunt u dit bij bestellen aangeven bij "Opmerkingen".


Track & Trace code niet gevonden

De code is in dit geval nog niet verwerkt bij PostNL. Waarschijnlijk zal deze later op de dag (in ieder geval na middernacht) wel gewoon werken.

Niet thuis

In het geval dat u niet thuis bent bij bezorging zal PostNL uw pakket de volgende dag (met uitzondering van zon- en feestdagen) nogmaals proberen te bezorgen.

Wij verzenden standaard aangetekend, waardoor uw pakket niet bij de buren zal worden aangeboden.

Tweede bezorgpoging gemist? Dan laat PostNL uw pakket achter bij het dichtsbijzijnde PostNL punt. Hier kunt u het pakket binnen twee weken ophalen.


Ander postbedrijf

Eventueel kunnen wij uw pakket ook via een ander postbedrijf (zoals DHL of UPS) verzenden. Neem hiervoor contact met ons op.

Retouren

Om van de garantie (of bedenktijd) gebruik te maken, is het benodigd uw product via de post naar ons terug te sturen.
Neem voor versturen eerst contact met ons op.

Retouren is bij ons gratis binnen de garantieperiode (m.u.v. software problemen, zie Garantie).
U ontvangt van ons een retouretiket via e-mail of briefpost, waarmee u het pakket af kunt geven bij een PostNL punt.

Een overzicht van PostNL punten in de buurt vind u hier.

Zorg a.u.b. voor een goede verpakking van de producten!
Schade door onvoldoende verpakking valt buiten de garantie (zie Garantie), en kan dus reparatiekosten met zich mee brengen.
In geval van bedenktijd worden deze kosten van het terug te storten bedrag afgetrokken.


Bedenktijd

Voor elke aankoop geldt: 14 dagen bedenktijd. Mocht u binnen deze 14 dagen niet tevreden zijn met uw product, dan kunt u deze retour sturen.

Na ontvangst en controle van uw product zullen wij het gehele aankoopbedrag aan u overmaken.

Bij schade (ook transportschade door onvoldoende verpakking valt hieronder) worden kosten voor het vervangende onderdeel van het terug te storten bedrag afgehaald.

In het geval van krasvrije producten worden ook krassen als schade gezien, en de onstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Verpakking

Om transportschade te verkomen vragen wij u uw product a.u.b. stevig te verpakken. Vooral het opvulmateriaal is hierbij belangrijk.

U kunt het opvulmateriaal van de heenzending hergebruiken, maar ook bijvoorbeeld krantenproppen zijn erg geschikt.

Zorg voor voldoende opvulling aan alle kanten van het product. Idealiter is bij het schudden van het pakket geen beweging van producten voelbaar.

Betaling

U kunt bij ons betalen via iDEAL of bankoverschrijving.

Pas na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling verzonden (zie ook Verzenden).

Wanneer wij uw betaling precies ontvangen is afhankelijk van de betaalmethode:

- Bij iDEAL betaling of overschrijving vanaf een Rabobank rekening −> meteen.
- Bij overschrijving vanaf een andere rekening −> meestal eerstvolgende werkdag.

Na verzending van uw bestelling (zie ook Verzenden) ontvangt u van ons een e-mail, met uw factuur als bijlage.


BTW en margeregeling

Een (groot) gedeelte van onze producten kopen we in zonder BTW (margeproducten).
Voor deze producten maken we standaard gebruik van de margeregeling.

Bij de margeregeling wordt de te betalen BTW berekend over onze winstmarge, in plaats van de verkoopprijs.
Als consument bent u hierdoor goedkoper uit dan bij gebruik van de normale BTW regeling.

Op de website vermelde prijzen zijn inclusief BTW, bij margeproducten wordt geen prijs exclusief BTW vermeld.

Zakelijke kopers: het is bij de margeregeling niet mogelijk BTW terug te vorderen van de Belastingdienst.
U kunt wel gebruik maken van de normale BTW regeling, vink hiervoor "Gebruik normale BTW regeling" aan op de productpagina.


iDEAL-betaling mislukt

Na een mislukte of geannuleerde iDEAL-betaling wordt u vanzelf teruggestuurd naar onze besteld pagina, van waaruit een nieuwe iDEAL-betaling gedaan kan worden.

Per ongeluk weggeklikt? Als uw browservenster nog geopend is kunt u opnieuw naar de besteld pagina navigeren, zo niet sturen wij u zo snel mogelijk een e-mail met een nieuwe iDEAL-betaallink.

Factuur openen

Onze facturen worden standaard in PDF formaat verstuurd.

PDF bestanden kunnen tegenwoordig vaak al in de browser zelf worden geopend, anders kunt u een programma als Adobe Acrobat Reader gebruiken (vergeet niet de vinkjes uit te zetten voor u op "Nu installeren" klikt).

Garantie

Voor al onze producten geldt standaard een garantie van 2 jaar op de hardware.

Alle hardware onderdelen, inclusief toebehoren (en dus ook accu's en opladers) vallen onder deze garantie.

De garantie houdt in:

  • Gratis reparatie,
  • Inclusief vervangende onderdelen, en
  • Gratis vervangende toebehoren (zoals de accu of oplader).

Voor reparatie na/buiten de garantie rekenen wij alleen kosten van onderdelen en de verzendkosten.

Voor reparatie is het benodigd uw product naar ons terug te sturen, retouren is gratis binnen de garantie (zie Retouren).


Buiten garantie

Sommige schade kan buiten de garantie vallen.

Het gaat hier bijvoorbeeld om onzorgvuldig gebruik (zoals valschade), schade veroorzaakt door aanpassingen van de gebruiker zelf (ook overclocken valt hier onder) of te laat gemelde transportschade (en in het geval van retour: schade door onvoldoende verpakking).

Voor reparatie buiten de garantie worden alleen kosten van onderdelen en verzendkosten gerekend.

Software problemen

Ook voor software problemen kunt u bij ons terecht.

Voor kleine problemen kunt u ons het best een e-mail of WhatsApp/SMS bericht sturen. Zo kunnen wij u kosteloos adviseren en/of een mogelijke oplossing bieden

Voor grotere zaken, zoals ernstige malware infecties of complete herinstallatie, kunt u de laptop/computer retour sturen (zie Retouren). Voor software reparatie worden alleen de verzendkosten (heen en terug) in rekening gebracht.

Licenties

MCOM is aangesloten bij het Microsoft Registered Refurbisher Program.

Een overzicht van alle bedrijven aangesloten bij dit programma vind u hier.

Onze laptops en computers worden geleverd met een van de volgende licenties:


Windows 7/8/10 OEM licentie

Het product is oorspronkelijk uitgebracht met deze licentie. Licentiesticker is op de behuizing bevestigd.

Vanaf Windows 8(.1) kan de licentie ook in het BIOS geïntegreerd zijn. Er is dan geen licentiesticker aanwezig. De licentiecode is eventueel uit te lezen met (gratis) software, zoals ProduKey.


Windows 10 Home/Pro Upgrade voor Refurbished PCs

Als Microsoft Registered Refurbisher kunnen we deze upgrade licenties voor een relatief laag bedrag aanbieden. Wordt altijd geleverd in combinatie met een OEM licentie (zie bovenstaand).

Deze licenties worden, wegens Microsofts gratis upgrade aanbod, op dit moment niet standaard gebruikt, maar zijn op aanvraag leverbaar bij een laptop of computer.

Windows 10 Home/Pro Upgrade digitale licentie

Onze producten worden standaard geleverd met deze digitale upgrade licentie van Windows 10 Home/Pro, die op dit moment door Microsoft zelf gratis aangeboden wordt.

Altijd in comibnatie met een Windows 7/8 OEM licentie (zie links).


Windows 10 Home/Pro OEM licentie

Onze nieuwe computers worden geleverd met een officiële Windows 10 Home/Pro OEM licentie (met licentiesticker (COA) bevestigd op de behuizing), inclusief Nederlandse Windows 10 Home/Pro (x64) dvd.

Licentiesticker en dvd beschikken uiteraard over al de Microsoft beveiligingskenmerken, meer informatie hierover vind u op de How to tell pagina op de website van Microsoft.

Deze licenties leveren wij ook los, zie (Software)

Refurbished

Zakelijke laptops en computers zijn ontworpen voor de zakelijke markt, en doorgaans van zeer hoge bouwkwaliteit.

Grote bedrijven kopen of leasen deze apparaten, waar ze meestal alleen licht gebruikt worden, en na een paar jaar al vervangen worden.

Wij kopen deze (licht) gebruikte laptops en computers over, en refurbishen ze.

Bij refurbishen worden de apparaten:


Gereinigd

Het apparaat wordt van binnen stofvrij gemaakt, en aan de buitenkant uitgebreid schoongemaakt.


Gewiped

De harde schijf wordt gewist. We gebruiken hiervoor de "Secure Erase" methode; dit is de meest grondige methode, zodat de schijf helemaal leeg is.


Getest: harde schijf

Na het wissen scannen we de harde schijf op fouten. Bij het vinden van "bad blocks" of vertragingen wordt de schijf vervangen.

Getest: geheugen

Naast harde schijf scannen we ook het geheugen op fouten. Bij het vinden hiervan wordt het geheugen vervangen.


Voorgeïnstalleerd

Met een schone Windows installatie, inclusief stuurprogramma's en de nieuwste updates.


Gestress-test

Het apparaat wordt maximaal belast, om te testen of deze stabiel blijft draaien, en de koeling zijn werk doet.

Voor meer informatie over ons refurbishing-process kunt u altijd contact met ons opnemen.

Privacy

Voor de verwerking van uw bestelling hebben wij uiteraard een aantal gegevens van u nodig.

Hieronder vind u een overzicht van de gegevens die wij verzamelen, en wat wij hiermee doen.


Welke gegevens?

Persoons-/bedrijfsgegevens: de gegevens die u zelf invoert bij het plaatsen van een bestelling. Het gaat hier om uw naam (of bedrijfsnaam), e-mailadres, adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en woonplaats) en eventueel telefoonnummer.

Bestelgegevens: de door u bestelde producten (inclusief prijzen), eventueel gebruikte kortingscodes, gekozen betaalmethode, acceptatie van de Algemene Voorwaarden en eventueel ingevoerde opmerkingen.

Tracking: zie "Tracking" verderop deze pagina.


Wat gebeurt hiermee?

Bij het klikken op "Bestellen" worden uw gegevens via een beveiligde (SSL) verbinding verzonden naar onze database. Deze database is, net als onze website, ondergebracht bij een Nederlandse hostingprovider (Antagonist). Antagonist maakt gebruik van in Nederland gehuisveste datacentra.

Voor de verwerking van uw bestelling kan een gedeelte van uw gegevens worden doorgegeven aan derde partijen. Zie "Derde partijen" aan de rechterkant van deze pagina.

Een aantal van uw gegevens ((bedrijfs)naam en adresgegevens) worden gebruikt voor het aanmaken van uw factuur. Uw factuur wordt opgeslagen in onze database, u krijgt deze ook eenmalig (of op aanvraag meerdere malen) via e-mail toegestuurd. Een fysieke/papieren kopie van uw factuur is op aanvraag leverbaar. Mogelijk wordt een kopie van uw factuur lokaal op ons kantoor digitaal opgeslagen, in een versleutelde map.


Hoe lang?

Uw gegevens worden gedurende de garantieperiode (2 jaar) bewaard in onze database. Hierna wordt een gedeelte van uw persoons-/bedrijfsgegevens automatisch geanonimiseerd.

Bij anonimiseren worden de volgende gegevens uit onze database gewist: uw e-mailadres, telefoonnummer en adresgegevens (straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats). Uw (bedrijfs)naam en bestelgegevens blijven voor onbepaalde tijd bewaard.

Wegens de bewaarplicht van de Belastingdienst wordt uw factuur minstens 7 jaar bewaard. Persoonsgegevens uit deze factuur worden niet met derde partijen gedeeld (m.u.z. van de Belastingdienst, indien benodigd).

Voor het inzien en/of laten verwijderen van uw gegevens kunt u altijd contact met ons opnemen.

Derde partijen

Voor verwerking van uw bestelling/betaling maken wij gebruik van de diensten van enkele derde partijen:

Antagonist: onze hostingprovider. Onze website en database(s) zijn hier ondergebracht. Antagonist heeft geen inzicht in de gegevens die wij in onze database(s) opslaan.

Mollie: de iDEAL betalingen gaan via Mollie. In het dashboard van Mollie kunnen wij zien vanaf welk rekeningnummer uw betaling is uitgevoerd, en op welke naam dit rekeningnummer staat.

Rabobank: overschrijvingen komen terecht op onze Rabobank rekening. In het rekeningoverzicht van Rabobank kunnen wij zien vanaf welk rekeningnummer u heeft overgeschreven, met de naam waarop de rekeningnummer staat.

MyParcel: voor verzending van onze pakketten maken we standaard gebruik van de diensten van MyParcel. Wij geven de volgende gegevens door aan MyParcel: Uw (bedrijfs)naam, postcode, huisnummer, straatnaam, huisnummer en woonplaats.


Tracking

Voor verbetering en optimalisering van (het gebruiksgemak van) onze website wordt van elke bezoeker het gebruiksgedrag bijgehouden. Bij het "tracken" verzamelen wij de volgende gegevens: de door u bezochte pagina op onze website, op welke tijd dit heeft plaatsgevonden en eventueel de doorverwijspagina (vanaf welke website u wordt doorverwezen, zoals Google of Marktplaats. Het gaat dan puur om doorverwijzingen, wij kunnen verder niet zien welke website u hiervoor bezocht heeft.).

Deze gegevens zijn anoniem, er worden geen IP-adressen opgeslagen.


Cookies

Wij maken alleen gebruik van "functionele cookies". Dit zijn cookies die nodig zijn voor de werking van bepaalde functies van een website, in ons geval de werking van de winkelwagen. Voor deze cookies is geen toestemming of (vervelende) cookiemelding benodigd.

Algemene voorwaarden

Op deze pagina vind u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn het laatst gewijzigd op: 21-06-2018.


Aanbod

Alle op de website getoonde totaalbedragen zijn inclusief BTW (en inclusief verzendkosten).

Bij gebruik van de margeregeling wordt geen bedrag exclusief BTW vermeld.

Typfouten en prijswijzigingen voorbehouden.


Verzenden

    Verzending is gratis bij:
  • - bestelling van producten,
  • - retouren voor hardware reparatie binnen de garantietermijn, en
  • - retouren binnen de bedenktijd.

In andere gevallen kunnen verzendkosten gerekend worden, dit laten we van te voren weten natuurlijk.

Verzenden gebeurt normaal verzekerd en aangetekend, het pakket wordt hierdoor niet bij de buren aangeboden.

Een bestelling wordt normaal pas na ontvangst van uw betaling verzonden.

Mocht de inhoud van het pakket bij verzending beschadigd blijken, meld dat dan a.u.b. binnen 5 dagen aan ons. Schade die te laat gemeld is, en om deze reden niet vergoed wordt door PostNL, kan buiten de garantie vallen.


Retouren

Retourzending voor reparatie binnen de garantie is gratis bij gebruik van het door ons aangeleverde retouretiket.

Retouren zonder ons retouretiket kan ook, maar dit is op eigen risico.

Schade door onvoldoende verpakking, zoals te weinig opvulmateriaal, valt mogelijk buiten de garantie.

Gegevens

Een overzicht van onze gegevens:

E-mail:info@mcom.nl
Telefoon:072-2018000
Adres:Saturnusstraat 43
1829 CV Oudorp (NH)
KvK:61163368
BTW:NL212778420B01
IBAN:NL81 RABO 0188293930

Garantie

Voor al onze producten geldt een garantie van 2 jaar op de hardware. Alle (hardware) onderdelen van het product, inclusief toebehoren (zoals accu en oplader), vallen onder deze garantie.

De garantie houdt in: gratis reparatie, inclusief eventueel benodigde vervangende onderdelen.

Softwarematige problemen vallen niet onder de garantie, tenzij deze door ons zijn veroorzaakt natuurlijk. Overige software problemen lossen wij graag voor u op, zie hiervoor onze informatiepagina.

    Garantie is niet van toepassing als:
  • - sprake is van onzorgvuldig gebruik, zoals valschade,
  • - u het probleem zelf heeft veroorzaakt, bijv. door aanpassingen/upgrades of overclocken, iets op een verkeerde poort proberen aan te sluiten of een andere adapter gebruikt heeft, of
  • - de schade is veroorzaakt door onvoldoende verpakking bij het retouren (zie "Retouren").


Bedenktijd

Voor al onze producten geldt een bedenktijd van 14 dagen, deze gaat in op de dag dat u het pakket in ontvangst neemt.

U krijgt, mits het product onbeschadigd is, het gehele aankoopbedrag teruggestort.

Bij retouren van een gedeelte van uw bestelling wordt uiteraard alleen het aankoopbedrag van dat gedeelte teruggestort.

In geval van schade worden de kosten voor het vervangende onderdeel of ontstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Bij een krasvrij product worden ook kleine krasjes als schade gezien, en wordt de ontstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Softwarepakketten zijn na openen of verwijderen/verbreken van de seal/verzegeling niet meer te retouren.