Computers Laptops ? Contact Informatie

Informatie

Verzenden

Verzending is bij ons gratis.

Bestellingen worden aangetekend en verzekerd verzonden via de PostNL.

Voor producten in voorraad geldt: op werkdagen vóór 12:00 besteld (en betaald), zelfde dag verzonden.
Over het algemeen wordt uw pakket de volgende dag thuisbezorgd (met uitzondering van zon- en feestdagen).

Verzending gebeurt pas na ontvangst van uw betaling (zie Betalen).

Na verzending ontvangt u van ons een e-mail, met daarin de Track & Trace code van PostNL, waarmee u het pakket kunt volgen.

Pakket beschadigd aangekomen? Meld dit a.u.b. binnen 5 dagen aan ons!

Geen e-mail ontvangen

Het kan zijn dat de e-mail in uw "Spam" of "Ongewenste e-mail" map terecht gekomen is. Anders kunt u altijd contact met ons opnemen.

Bezorgopties

Als u uw bestelling liever op een andere dag, of bij een PostNL locatie, wilt laten bezorgen, kunt u dit in de winkelwagen aangeven bij "Bezorgopties".

Track & Trace code werkt niet

Mogelijk werkt deze later in de avond (uiterlijk na middernacht) wel gewoon. Zo niet, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Niet thuis

PostNL is gestopt met de tweede bezorgpoging. Mocht u op het moment van bezorging niet thuis zijn, dan laat PostNL uw pakket achter bij het dichtsbijzijnde PostNL-punt.

Wij verzenden standaard aangetekend, waardoor uw pakket niet bij de buren zal worden aangeboden.

Ander postbedrijf

Eventueel kunnen wij uw pakket ook via een ander postbedrijf (zoals DHL of UPS) verzenden. Neem hiervoor contact met ons op.

Bedenktijd

Voor elke aankoop geldt: 14 dagen bedenktijd.

Mocht uw product toch niet helemaal aan de verwachtingen voldoen, kunt u binnen deze bedenktijd gratis retourneren.

Neem a.u.b. eerst contact met ons op.

Na ontvangst en controle van uw product zullen wij het gehele aankoopbedrag terugstorten.

Bij schade aan het product (ook transportschade door onvoldoende verpakking valt hieronder) worden kosten voor het vervangende onderdeel, of de ontstane waardevermindering, van het terug te storten bedrag afgehaald.

Retourlabel

Voor het terugsturen ontvangt u van ons een retourlabel via e-mail of briefpost.

Met dit label kunt u het pakket afgeven bij een PostNL punt. Een overzicht van PostNL punten vind u hier. Er worden geen kosten in rekening gebracht.

Zorg a.u.b. voor een goede verpakking van de producten!
Schade door onvoldoende verpakking valt buiten de garantie (zie Garantie), en kan dus reparatiekosten met zich mee brengen.

Verpakking

Om transportschade te verkomen vragen wij u uw product a.u.b. stevig te verpakken. Vooral het opvulmateriaal is hierbij belangrijk.

U kunt het opvulmateriaal van de heenzending hergebruiken, maar ook bijvoorbeeld krantenproppen zijn erg geschikt.

Zorg voor voldoende opvulling aan alle kanten van het product. Idealiter is bij het schudden van het pakket geen beweging van producten voelbaar.

Betalen

U kunt bij ons betalen via iDEAL of bankoverschrijving.

Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling verzonden (zie ook Verzenden).

Na verzending van uw bestelling ontvangt u van ons een e-mail, met uw factuur als bijlage.

BTW en margeregeling

Voor producten die wij zonder BTW hebben ingekocht (zogenaamde "margeproducten"), gebruiken wij standaard de margeregeling.

Bij de margeregeling wordt de te betalen BTW berekend over onze winstmarge, in plaats van de verkoopprijs. Als consument bent u hierdoor goedkoper uit dan bij de normale BTW regeling.

Voor zakelijke kopers is het is bij de margeregeling niet mogelijk BTW terug te vorderen van de Belastingdienst.
U kunt wel gebruik maken van de normale BTW regeling, vink hiervoor "Gebruik normale BTW regeling" aan op de productpagina.

Op de website vermelde prijzen zijn inclusief BTW, bij margeproducten wordt geen prijs exclusief BTW vermeld.

Meer informatie over de margeregeling vind u op de website van de Belastingdienst.

iDEAL-betaling mislukt

Na een mislukte of geannuleerde iDEAL-betaling wordt u vanzelf teruggestuurd naar onze besteld pagina, van waaruit een nieuwe iDEAL-betaling gedaan kan worden.

Per ongeluk de pagina weggeklikt? Als uw browservenster nog geopend is kunt u opnieuw naar de besteld pagina navigeren, zo niet sturen wij u zo snel mogelijk een e-mail met een nieuwe iDEAL-betaallink.

Factuur openen

Onze facturen worden standaard in PDF formaat verstuurd.

PDF bestanden kunnen tegenwoordig vaak al in de browser zelf worden geopend, anders kunt u een programma als Adobe Acrobat Reader gebruiken.

Garantie

Voor al onze producten geldt standaard een garantie van 2 jaar op de hardware.

Alle hardware onderdelen, inclusief toebehoren (en dus ook accu's en opladers) vallen onder deze garantie.

De garantie houdt in:
- Gratis reparatie,
- Inclusief vervangende onderdelen, en
- Gratis vervangende toebehoren (zoals de accu of oplader).

Voor reparatie na/buiten de garantie rekenen wij alleen kosten van onderdelen en de verzendkosten.

Voor reparatie is het benodigd uw product naar ons terug te sturen, verzenden is gratis binnen de garantie (u ontvangt een verzendlabel van ons).

Buiten garantie

Sommige schade kan buiten de garantie vallen.

Het gaat hier bijvoorbeeld om onzorgvuldig gebruik (zoals valschade), schade veroorzaakt door aanpassingen van de gebruiker zelf (ook overclocken valt hier onder) of te laat gemelde transportschade (en in het geval van retour: schade door onvoldoende verpakking).

Voor reparatie buiten de garantie worden alleen kosten van onderdelen en verzendkosten gerekend.

Software problemen

Ook voor software problemen kunt u bij ons terecht.

Voor kleine problemen kunt u ons het best een e-mail of WhatsApp/SMS bericht sturen. Zo kunnen wij u kosteloos adviseren en/of een mogelijke oplossing bieden

Voor grotere zaken, zoals ernstige malware infecties of complete herinstallatie, kunt u de laptop/computer retour sturen (neem hiervoor eerst contact met ons op). Voor software reparatie worden alleen de verzendkosten (heen en terug) in rekening gebracht.

Licenties

MCOM is aangesloten bij het Microsoft Registered Refurbisher Program.
Een overzicht van alle bedrijven aangesloten bij dit programma vind u hier.

Voor vragen over licenties kunt u altijd contact met ons opnemen.

Onze laptops en computers worden geleverd met een of meerdere van deze licenties:

Windows 7/8/10 OEM licentie

Het product is oorspronkelijk uitgebracht met deze licentie. Licentiesticker is op de behuizing bevestigd.

Vanaf Windows 8 kan de licentie ook in het BIOS geïntegreerd zijn. Er is dan geen licentiesticker aanwezig. De licentiecode is eventueel uit te lezen met (gratis) software, zoals ProduKey.

Windows 10 Home/Pro Upgrade voor Refurbished PCs

Als Microsoft Registered Refurbisher kunnen we deze upgrade licenties leveren bij refurbished computers en laptops. Altijd in combinatie met een OEM licentie.

Deze licenties worden, wegens Microsofts gratis upgrade aanbod, op dit moment niet standaard gebruikt, maar zijn op aanvraag leverbaar bij een refurbished computer of laptop.

Windows 10 Home/Pro Upgrade digitale licentie

Windows 7/8 licenties worden bij ons standaard ge-upgrade naar een digitale licentie van Windows 10 Home/Pro, die op dit moment door Microsoft zelf gratis aangeboden wordt.

Bij deze licentie hoort geen productcode. Bij een eventuele herinstallatie van Windows 10 wordt uw apparaat door de Microsoft activatieservers herkend en automatisch weer geactiveerd.

Windows 10 Home/Pro OEM licentie

Onze nieuwe computers worden geleverd met een officiële Windows 10 Home/Pro OEM licentie (met licentiesticker (COA) bevestigd op de behuizing), inclusief Nederlandse Windows 10 Home/Pro (x64) dvd.

Licentiesticker en dvd beschikken uiteraard over al de Microsoft beveiligingskenmerken, meer informatie hierover vind u op de How to tell pagina op de website van Microsoft.

Deze licenties kunnen wij op aanvraag ook los leveren.

Refurbished

Het overgrote deel van ons assortiment bestaat uit zogenaamde "zakelijke" laptops en computers. Deze zijn ontworpen voor de zakelijke markt, en over het algemeen van een hoge bouwkwaliteit.

De grotere bedrijven kopen of leasen deze apparaten in grote aantallen, waar ze vaak al na een paar jaar weer vervangen worden.
Wij kopen de lichter gebruikte apparaten op, en refurbishen ze.

Ons refurbishing proces:

Opknappen

Het apparaat wordt van binnen stofvrij gemaakt, en aan de buitenkant uitgebreid schoongemaakt.

Onderdelen die beschadigd zijn, of er niet zo netjes meer uit zien, worden vervangen.

Wipen

De harde schijf of SSD wordt gewist. We gebruiken hiervoor de "Secure Erase" methode; dit is de meest grondige methode, zodat de schijf helemaal leeg is.

Bij SSD's is dit proces binnen enkele seconden tot minuten voltooid, terwijl dit bij harde schijven enkele uren in beslag neemt.

Testen op fouten

Na het wissen scannen we de harde schijf of SSD op fouten. Schijven met fouten of "bad blocks" worden vervangen.

Ook het geheugen wordt op fouten gescand en, bij het vinden van fouten, vervangen.

Installeren

Het apparaat wordt voorgeïnstalleerd met Windows (standaard Windows 10), inclusief de nieuwste updates en alle benodigde stuurprogramma's.

Verder maken wij geen aanpassingen, het gaat dus om een schone Windows installatie.

Stress-testen

Belangrijke componenten, zoals processor en videokaart, worden maximaal belast om te testen of ze stabiel blijven draaien, en de koeling zijn werk doet (en dat ook doet zonder vervelende bijgeluiden).

Indien nodig vervangen wij de koelpasta en/of ventilator.

Voor meer informatie over ons refurbishing-process kunt u altijd contact met ons opnemen.

Specificaties

Hieronder een korte uitleg van de belangrijkste specificaties van computers/laptops.

Voor vragen of advies kunt u altijd contact met ons opnemen.

Processor

De processor, of CPU (voor "Central Processing Unit") is het onderdeel dat programma's inlaadt (naar het geheugen) en uitvoert.

De snelheid van de processor is mede bepalend voor de snelheid van uw computer of laptop.

Voor het meeste thuis- en kantoorgebruik is een budget processor al voldoende, voor meer snelheid zou iets uit bijvoorbeeld de Intel Core i3 serie een goede keuze zijn. Bij zwaarder gebruik/multitasken zijn de Intel Core i5 en i7 series beter geschikt.

Geheugen

In het geheugen, ook bekend als werkgeheugen of RAM ("Random Access Memory"), worden alle draaiende programma's (waaronder ook Windows-componenten en stuurprogramma's) tijdelijk opgeslagen.

Het geheugen werkt (vele malen) sneller dan een harde schijf of SSD, maar is niet in staat om gegevens te bewaren. Bij het uitschakelen van de computer is het geheugen dan ook gelijk leeg.

Voor thuis- en kantoorgebruik is 4 GB (gigabyte) aan geheugen prima, voor multitasken en zwaardere programma's is 8 GB aan te raden.

Videokaart

De videokaart is gespecialiseerd in het uitvoeren van grafische taken.

Veel processoren beschikken tegenwoordig over een ingebouwde videokaart (zoals de "Intel HD Graphics" serie). Voor het meeste gebruik zijn deze goed genoeg.

Voor zwaardere grafische taken, zoals het spelen van games, of bewerken van video's is een aparte videokaart zeker aan te bevelen.

Harde schijf

Op de harde schijf worden alle gegevens, programma's en ook Windows zelf bewaard.

In de afgelopen jaren is het gebruik van de "traditionele" harde schijf in computers/laptops afgenomen, en wordt nu vooral de veel snellere SSD (Solid State Drive) gebruikt.

Let op: de grootte van de harde schijf die door de fabrikant vermeld wordt wijkt iets af van de grootte die Windows zelf aangeeft. Dit komt door een verschil in interpretatie van de grootte van een gigabyte (GB) tussen fabrikanten en Microsoft. Een 240 GB SSD wordt in Windows weergeven als 223 GB, een 500 GB harde schijf als 465 GB.

Drives

Hoewel de meeste computers nog gewoon over een DVD+/-RW drive beschikken, is dit bij laptops (en dan met name ultrabooks) tegenwoordig minder standaard.

Let ook op het verschil tussen DVD+/-R (alleen lezen) en DVD+/-RW (lezen en schrijven/branden).

Aansluitingen

Over het algemeen beschikt elke computer/laptop over aansluitingen voor USB apparaten, monitoren en geluid.

De USB poorten zijn voor USB apparaten, zoals muis, toetsenbord en USB sticks. USB 3.0 kan sneller werken dan USB 2.0, maar is verder gelijk (meeste USB apparaten werken in beiden).

Voor aansluiten van monitoren/tv's kunnen de VGA (doorgaans blauw, analoog en alleen beeld), DVI (digitaal, alleen beeld), (mini-)DisplayPort (DP, digitaal beeld, voor geluid is DP++ benodigd) en HDMI (digitaal beeld en geluid) gebruikt worden.

Voor geluid/microfoon zijn bij computers vaak meerdere 3.5mm poorten beschikbaar, bij laptops is dit meestal één combo-poort (voor zowel geluid als microfoon).

Microsoft Office

Microsoft Office, bestaande uit o.a. Word, Excel, PowerPoint en (afhankelijk van de versie) Outlook is het veelgebruikte kantoorsoftwarepakket van Microsoft voor tekstverwerking, presentaties, spreadsheets enzovoort.

Pakketten zijn beschikbaar in de vorm van maand-/jaarabonnementen, eenmalige aankopen en gratis versies.

Voor studenten, en werknemers bij de grotere werkgevers, zijn vaak Office pakketten met korting (of zelfs gratis) beschikbaar.

Microsoft Office Online/WebApps

Met deze gratis versie van Microsoft Office kan iedereen met een Microsoft account (Hotmail/Live/Outlook) de iets beperkte versies van de populairdere Office programma's gebruiken in de browser.

In Windows 10 is deze versie van Office standaard voorgeïnstalleerd in app-vorm.

Nadeel van deze versie is dat standaard vanuit OneDrive wordt gewerkt, waardoor het bewerken van lokale bestanden (die ook niet in de OneDrive map staan) extra handelingen met zich meebrengt.

Office 365

Office 365 is een abonnementsdienst (maandelijks of jaarlijks) van Microsoft.

Als abonnee beschikt u altijd over de nieuwste versie van Microsoft Office (op dit moment 2019) én 1 TB (1024 GB) aan cloud-opslag (OneDrive).

Voor thuisgebruikers zijn er twee types abonnement: Personal en Home.

Personal: voor 1 gebruiker (één Microsoft account). De Office programma's kunnen wel gewoon op meerdere PC's/laptops worden geïstalleerd (tot 5 tegelijk), zolang de programma's op hetzelfde Microsoft account ingelogd zijn.

Home: tot 6 gebruikers (Microsoft accounts). Elke gebruiker kan Office op meerdere apparaten installeren (tot 5 tegelijk), en elke gebruiker krijgt 1 TB aan cloud-opslag (OneDrive).

Microsoft Office als eenmalige aankoop

Microsoft Office pakketten zijn ook nog als eenmalige aankoop verkrijgbaar.

De aankoop hiervan lijkt niet heel erg gestimuleerd te worden door Microsoft; zo kunnen de pakketten slechts op één apparaat geïnstalleerd worden, zit er geen cloud-opslag bij en beschikt de Thuisgebruik & Studenten uitvoering ondanks zijn best stevige prijs van €149.00 niet over Outlook (hiervoor is het duurdere Thuisgebruik & Zelfstandigen (€300.00) benodigd).

Zo nu en dan hebben wij ook oudere Office pakketten, zoals 2016 of 2013 op voorraad. Deze zijn nieuw in de verpakking en worden gewoon nog (beperkt) door Microsoft ondersteund.

Microsoft Office alternatieven

Als de kantoorsoftware vooral voor eigen gebruik ingezet wordt, en compatibiliteit met Microsoft Office niet van heel groot belang is, is het misschien interessant de gratis alternatieven te proberen.

Een van de bekendere gratis pakketten is Libre Office.

Privacy

Voor de verwerking van uw bestelling hebben wij uiteraard een aantal gegevens van u nodig.

Hieronder vind u een overzicht van de gegevens die wij verzamelen, en wat wij hiermee doen.

Welke gegevens?

Persoons-/bedrijfsgegevens: de gegevens die u zelf invoert bij het plaatsen van een bestelling. Het gaat hier om uw naam (of bedrijfsnaam), e-mailadres, adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en woonplaats) en eventueel telefoonnummer.

Bestelgegevens: de door u bestelde producten (inclusief prijzen), eventueel gebruikte kortingscodes, gekozen betaalmethode, acceptatie van de Algemene Voorwaarden en eventueel ingevoerde opmerkingen.

Tracking: zie "Tracking" verderop deze pagina.

Wat gebeurt hiermee?

Bij het klikken op "Bestellen" worden uw gegevens via een beveiligde (SSL) verbinding verzonden naar onze database. Deze database is, net als onze website, ondergebracht bij een Nederlandse hostingprovider (Antagonist). Antagonist maakt gebruik van in Nederland gehuisveste datacentra.

Voor de verwerking van uw bestelling kan een gedeelte van uw gegevens worden doorgegeven aan derde partijen. Zie "Derde partijen" verderop deze pagina.

Een aantal van uw gegevens ((bedrijfs)naam en adresgegevens) worden gebruikt voor het aanmaken van uw factuur. Uw factuur wordt opgeslagen in onze database, u krijgt deze ook eenmalig (of op aanvraag meerdere malen) via e-mail toegestuurd. Een fysieke/papieren kopie van uw factuur is op aanvraag leverbaar. Mogelijk wordt een kopie van uw factuur lokaal op ons kantoor digitaal opgeslagen, in een versleutelde map.

Hoe lang?

Uw gegevens worden gedurende de garantieperiode (2 jaar) bewaard in onze database. Hierna wordt een gedeelte van uw persoons-/bedrijfsgegevens automatisch geanonimiseerd.

Bij anonimiseren worden de volgende gegevens uit onze database gewist: uw e-mailadres, telefoonnummer en adresgegevens (straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats). Uw (bedrijfs)naam en bestelgegevens blijven voor onbepaalde tijd bewaard.

Wegens de bewaarplicht van de Belastingdienst wordt uw factuur minstens 7 jaar bewaard. Persoonsgegevens uit deze factuur worden niet met derde partijen gedeeld (m.u.z. van de Belastingdienst, indien benodigd).

Voor het inzien en/of laten verwijderen van uw gegevens kunt u altijd contact met ons opnemen.

Derde partijen

Voor verwerking van uw bestelling/betaling maken wij gebruik van de diensten van enkele derde partijen:

Antagonist: onze hostingprovider. Onze website en database(s) zijn hier ondergebracht. Antagonist heeft geen inzicht in de gegevens die wij in onze database(s) opslaan.

Mollie: de iDEAL betalingen gaan via Mollie. In het dashboard van Mollie kunnen wij zien vanaf welk rekeningnummer uw betaling is uitgevoerd, en op welke naam dit rekeningnummer staat.

Rabobank: overschrijvingen komen terecht op onze Rabobank rekening. In het rekeningoverzicht van Rabobank kunnen wij zien vanaf welk rekeningnummer u heeft overgeschreven, met de naam waarop de rekeningnummer staat.

MyParcel: voor verzending van onze pakketten maken we standaard gebruik van de diensten van MyParcel. Wij geven de volgende gegevens door aan MyParcel: Uw (bedrijfs)naam, postcode, huisnummer, straatnaam, huisnummer en woonplaats.

Tracking

Voor verbetering en optimalisering van (het gebruiksgemak van) onze website wordt van elke bezoeker het gebruiksgedrag bijgehouden. Bij het "tracken" verzamelen wij de volgende gegevens: de door u bezochte pagina op onze website, op welke tijd dit heeft plaatsgevonden en eventueel de doorverwijspagina (vanaf welke website u wordt doorverwezen, zoals Google of Marktplaats. Het gaat dan puur om doorverwijzingen, wij kunnen verder niet zien welke website u hiervoor bezocht heeft.).

Deze gegevens zijn anoniem, er worden geen IP-adressen opgeslagen.

Cookies

Wij maken alleen gebruik van "functionele cookies". Dit zijn cookies die nodig zijn voor de werking van bepaalde functies van een website, in ons geval de werking van de winkelwagen. Voor deze cookies is geen toestemming of (vervelende) cookiemelding benodigd.

Algemene Voorwaarden

Op deze pagina vind u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn het laatst gewijzigd op: 12-03-2020.

Gegevens

Een overzicht van onze gegevens:

E-mail:info@mcom.nl
Adres:Saturnusstraat 43
1829 CV Oudorp (NH)
KvK:61163368
BTW:NL002287047B50
IBAN:NL81 RABO 0188293930

Aanbod

Alle op de website getoonde totaalbedragen zijn inclusief BTW (en inclusief verzendkosten).

Bij gebruik van de margeregeling wordt geen bedrag exclusief BTW vermeld.

Typfouten en prijswijzigingen voorbehouden.

Verzenden

Verzending is gratis bij:
- bestelling van producten,
- retouren voor hardware reparatie binnen de garantietermijn, en
- retouren binnen de bedenktijd.

In andere gevallen kunnen verzendkosten gerekend worden, dit laten we van te voren weten natuurlijk.

Verzenden gebeurt normaal verzekerd en aangetekend, het pakket wordt hierdoor niet bij de buren aangeboden.

Een bestelling wordt normaal pas na ontvangst van uw betaling verzonden.

Mocht de inhoud van het pakket bij verzending beschadigd blijken, meld dat dan a.u.b. binnen 5 dagen aan ons. Schade die te laat gemeld is, en om deze reden niet vergoed wordt door PostNL, kan buiten de garantie vallen.

Terugzenden

Terugzending binnen de bedenktijd, of voor reparatie binnen de garantie, is gratis bij gebruik van het door ons aangeleverde verzendlabel.

Terugzenden zonder ons verzendlabel kan ook, maar dit is op eigen risico.

Schade door onvoldoende verpakking, zoals te weinig opvulmateriaal, valt mogelijk buiten de garantie.

Garantie

Voor al onze producten geldt een garantie van 2 jaar op de hardware. Alle (hardware) onderdelen van het product, inclusief toebehoren (zoals accu en oplader), vallen onder deze garantie.

De garantie houdt in: gratis reparatie, inclusief eventueel benodigde vervangende onderdelen.

Softwarematige problemen vallen niet onder de garantie, tenzij deze door ons zijn veroorzaakt natuurlijk. Overige software problemen lossen wij graag voor u op, zie hiervoor onze informatiepagina.

Garantie is niet van toepassing als:
- sprake is van onzorgvuldig gebruik, zoals valschade,
- u het probleem zelf heeft veroorzaakt, bijv. door aanpassingen/upgrades of overclocken, iets op een verkeerde poort proberen aan te sluiten of een andere adapter gebruikt heeft, of
- de schade is veroorzaakt door onvoldoende verpakking bij het terugzenden.

Bedenktijd

Voor al onze producten geldt een bedenktijd van 14 dagen, deze gaat in op de dag dat u het pakket in ontvangst neemt.

U krijgt, mits het product onbeschadigd is, het gehele aankoopbedrag teruggestort.

Bij retouren van een gedeelte van uw bestelling wordt uiteraard alleen het aankoopbedrag van dat gedeelte teruggestort.

In geval van schade worden de kosten voor het vervangende onderdeel of ontstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Bij een krasvrij product worden ook kleine krasjes als schade gezien, en wordt de ontstane waardevermindering van het terug te storten bedrag afgehaald.

Softwarepakketten zijn na openen of verwijderen/verbreken van de seal/verzegeling niet meer te retouren.

Oplettendheid

U bent zelf verantwoordelijk voor het opmerken en melden van schade/defecten of onjuiste werking van uw apparaat (inclusief toebehoren).

Denk hierbij aan: vreemde geluiden, heet wordende componenten of toebehoren (zoals de adapter), of uitzettende accu's.

Zorg altijd voor een backup van belangrijke bestanden, wij zijn niet aansprakelijk voor gegevensverlies (bijvoorbeeld door een gecrashde harde schijf).